Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Νέα πνοή στην εκπαιδευτική Μέθοδος.

 

Είναι πεποίθησή μας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βαδίζει πάνω στα χνάρια του παραδοσιακού γνωσιολογικού σχολείου της αποσπασματικότητας και της παθητικής απόκλισης της γνώσης, γι΄αυτό παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις της νέας μεθοδολογίας και του νέου αναλυτικού προγράμματος προχωρήσαμε στην εφαρμογή του Διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγραμμάτων (project – Σχέδια Εργασίας).

 

Στο πρόγραμμα αυτό ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να οργανώσει με τη συμμετοχή και βοήθεια των παιδιών ένα σχέδιο εργασίας ΄΄διαπερνώντας΄΄ όλα τα γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, (ανθρωπογενές - φυσικό περιβάλλον). Έκφραση και δημιουργία,(Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Φυσική Αγωγή Μουσική κ.λ.π.).

 

Κάθε ένα από τα παραπάνω γνωστικά αντικείμενα έχει δικό του περιεχόμενο και επιδιώξεις αλλά συνάμα αλληλοσυμπληρώνονται ανοίγοντας νέους δημιουργικούς δρόμους.

 

ΦΑΣΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥ

Α΄ ΦΑΣΗ: Εφόρμηση – Ορισμός του θέματος.
Β΄ ΦΑΣΗ: Διεξαγωγή των δραστηριοτήτων.
Γ΄ ΦΑΣΗ: Αξιολόγηση – Παρουσίαση.

 

Ένα σχέδιο εργασίας επιδιώκει:

 

- Να παρέχει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα ( νοητικά, γλωσσικά, κοινωνικά, συναισθηματικά, κινητικά).
- Να αποκτήσου νέες γνώσεις και ικανότητες.
- Να αναπτύξουν τη φαντασία και την δημιουργικότητά τους.
- Να κάνουν επιλογές σχετικά με το τι, πότε, και με ποιους θα ασχοληθούν, ώστε να μάθουν να λειτουργούν αυτόνομα, και να αναλαμβάνουν υπευθυνότητες.
- Να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
- Να αισθανθούν ικανοποίηση για τη συμβολή τους σε ένα κοινό έργο.
- Να δώσει δυνατότητα εμπλοκής των γονέων και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος στο μαθησιακό γίγνεσθαι.
- Να προσδώσει διαφορετική υπόσταση στο ρόλο του εκπαιδευτικού.

Πρόγραμμα σχολικής περιόδου

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Δεξιότητες
• Προμαθηματικές έννοιες.
• Προγραφικές ασκήσεις.
• Προαναγνωστικές ασκήσεις.
• Λογικομαθηματικές έννοιες.
• Νοητική αγωγή.
• Εικαστική αγωγή.
• Ψυχοκινητική αγωγή.
• Αγγλικά.
• Φυσικές επιστήμες (πειράματα).
• Μουσική.
• Δραματοποίηση.
• Παραμύθι.
• Ομαδικά παιχνίδια.
• Κουκλοθέατρο.
• Κατασκευές.
• Κολλάζ.
• Πηλό.
• Κεραμική.
• Χαρτοκοπτική.
• Ζαχαροπλαστική.
• Θεατρικό Παιχνίδι.
• Μουσειακή Αγωγή.
• Ηλεκτρονικοί υπολογιστές.
• Μπαλέτο.
• Αθλητικές δραστηριότητες.
• Κολυμβητήριο.

Συμμετοχή νηπίων-προνηπίων με την παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου κάθε τρίτη απόγευμα